reklama

Blogy ako súčasť moderných firiem

Fenomén osobných blogov už nie je vo svete, ba ani na Slovensku, ničím novým. Venovalo sa mu už mnoho článkov v elektronických ale aj printových médiách. Osobné blogy boli dokonca objektom nejednej vedeckej štúdie. Mohlo by sa preto zdať, že téma blogov je nateraz už takmer vyčerpaná. Existuje ale ešte minimálne jedna oblasť o ktorej sa toho veľa nenapísalo. Je ňou využitie blogov vo firmách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Blogy zaznamenali za posledné roky neuveriteľný nárast popularity a z okrajovej formy publikovania sa stal fenomén, ktorý zmenil prístup ľudí k informáciám. Niet sa čo čudovať, že biznis neostal k tomuto fenoménu ľahostajný. Postupom času sa ako huby po daždi začali vynárať na internete firemné blogy.

Primárnym poslaním týchto blogov bolo prezentovať na verejnosti firmu a jej nové produkty. Blogy sa tak stali ďalšou formou distribúcie PR materiálov. Ako vyplýva už zo samotnej podstaty blogovania, blogeri vo veľkej miere odkazujú na cudzie blogy s pútavým obsahom. Vďaka tejto zákonitosti je masové rozšírenie kvalitne napísaného PR článku takmer isté. Keď sa k tomu pripočítajú prakticky nulové náklady, efektivita šírenia PR pomocou blogov je neuveriteľná.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem PR majú blogy vo firmách ešte aj ďalšie využitie. Stredne veľké a veľké firmy sa často stretávajú s problémom výmeny informácii a know-how medzi jednotlivými zamestnancami. Výsledkom toho býva zavádzanie špecializovaných systémov, ktoré býva zväčša zložité a finančne náročné. Ukázalo sa, že blogy vedené zamestnancami vo firemnej počítačovej sieti sú pomerne efektívnym riešením. Oproti špecializovaným systémom ponúkajú rýchle riešenie a pre zamestnancov veľmi jednoduché ovládanie.

Excelentným príkladom firmy, ktorá ťaží z blogov takmer maximum, je Google. Už viac ako rok a pol využíva interný blogovací systém pod označením BIG. Zamestnanci firmy sa prostredníctvom tohto systému navzájom oboznamujú s výsledkami porád, vymieňajú si analýzy, časti zdrojových kódov a iné informácie. Vďaka tomu dochádza k rozvoju znalostnej bázy celej spoločnosti. Spoločnosť Google okrem spomínaného, pre verejnosť neprístupného, systému prevádzkuje aj verejne prístupný Google blog. V rámci neho spoločnosť Google publikuje šetrným a inteligentným spôsobom PR informácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z predošlého textu je zrejmé, že blogy nie sú len zábavkou jednotlivcov, ale nachádzajú uplatnenie aj v komerčnej sfére. U našich západných susedov už má svoj blog nejedna firma, Slovensko boom firemných blogov ešte len čaká.

Peter Študent

Peter Študent

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  UžívateľInternetTechnológieTrendyZaujímavostiSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu