Blogy zaznamenali za posledné roky neuveriteľný nárast popularity a z okrajovej formy publikovania sa stal fenomén, ktorý zmenil prístup ľudí k informáciám. Niet sa čo čudovať, že biznis neostal k tomuto fenoménu ľahostajný. Postupom času sa ako huby po daždi začali vynárať na internete firemné blogy.
Primárnym poslaním týchto blogov bolo prezentovať na verejnosti firmu a jej nové produkty. Blogy sa tak stali ďalšou formou distribúcie PR materiálov. Ako vyplýva už zo samotnej podstaty blogovania, blogeri vo veľkej miere odkazujú na cudzie blogy s pútavým obsahom. Vďaka tejto zákonitosti je masové rozšírenie kvalitne napísaného PR článku takmer isté. Keď sa k tomu pripočítajú prakticky nulové náklady, efektivita šírenia PR pomocou blogov je neuveriteľná.
Okrem PR majú blogy vo firmách ešte aj ďalšie využitie. Stredne veľké a veľké firmy sa často stretávajú s problémom výmeny informácii a know-how medzi jednotlivými zamestnancami. Výsledkom toho býva zavádzanie špecializovaných systémov, ktoré býva zväčša zložité a finančne náročné. Ukázalo sa, že blogy vedené zamestnancami vo firemnej počítačovej sieti sú pomerne efektívnym riešením. Oproti špecializovaným systémom ponúkajú rýchle riešenie a pre zamestnancov veľmi jednoduché ovládanie.
Excelentným príkladom firmy, ktorá ťaží z blogov takmer maximum, je Google. Už viac ako rok a pol využíva interný blogovací systém pod označením BIG. Zamestnanci firmy sa prostredníctvom tohto systému navzájom oboznamujú s výsledkami porád, vymieňajú si analýzy, časti zdrojových kódov a iné informácie. Vďaka tomu dochádza k rozvoju znalostnej bázy celej spoločnosti. Spoločnosť Google okrem spomínaného, pre verejnosť neprístupného, systému prevádzkuje aj verejne prístupný Google blog. V rámci neho spoločnosť Google publikuje šetrným a inteligentným spôsobom PR informácie.
Z predošlého textu je zrejmé, že blogy nie sú len zábavkou jednotlivcov, ale nachádzajú uplatnenie aj v komerčnej sfére. U našich západných susedov už má svoj blog nejedna firma, Slovensko boom firemných blogov ešte len čaká.